W ostatnich latach motorowerowy rynek bardzo się powiększył. To za sprawą używanych skuterów, sprowadzanych z zagranicy. Tu napotykamy kolejny problem, bo jeśli zdecydujemy się na kupno sprowadzonego motoroweru, trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami. Oprócz kosztów rejestracji i ubezpieczenia, dochodzą jeszcze podatek (od sprowadzonego pojazdu), tłumaczenie i przegląd pojazdu. Oczywiście te wszystkie czynności powinien załatwić sprowadzający, ale jak to często bywa, nawet o tym nie wie. Natomiast jeśli decydujemy się kupić używaną 'pięćdziesiątkę' zarejestrowaną w kraju jest o wiele łatwiej. Wystarczy tylko umowa kupna-sprzedarzy, oraz wszystkie dokumenty (dowód rejestracyjny itp.). Podobnie jest w przypadku zakupu nowego motoroweru, gdzie dostajemy umowę kupna-sprzedarzy oraz homologację.

Przy zakupie używanego motoroweru warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak:
-czy jest on bezwypadkowy (wypadkowe motory często mają krzywą ramę lub, część zawieszenia, co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo)
-jaki jest przebieg motoru (wysokie przebiegi, świadczą o zużyciu silnika, bez systematycznych wymian części może on ulec defektowi, znowuż z drugiej strony jeśli motor jest stary, a ma mały przebieg to coś jest nie tak - pamiętajmy o możliwości cofania liczników!)
-rocznik motoru (im młodszy tym lepszy)
-czy był na bieżąco serwisowany (najlepiej jak ma książkę serwisową)
-jeśli jest sprowadzony, to czy ma wszystkie potrzebne dokumenty do rejestracji (pamiętajmy o dodatkowych kosztach)
-czy jest to pierwszy właściciel (najlepiej jeśli jest pierwszy, bo zna całą historię motoru)
-czy ma jakieś dodatkowe ulepszenia (według uznania).